Психолог посочи еротични начин за справяне със стреса

Едно от средствата за справяне със стреса е еротичното докосване, което трябва да се практикува възможно най-често, призова психологът Джоел Блок. Пред Psychology Today той назова други сексуални начини за облекчаване на нервното напрежение.

Парите, работата, грижите за деца, домакинската работа, здравословните проблеми, неразрешените проблеми в брака или други интимни отношения могат да причинят стрес, казва психологът. И тогава хората дори със силно либидо и активен сексуален живот губят желанието си. Въпреки това има начини за подобряване на ситуацията, окуражи той.

Не упражнявайте сексуален натиск върху съпруга, който е под силен стрес. Смъртта на родител, загубата на работа и други големи житейски травми почти неизбежно водят до липса на желание. Бъдете търпеливи.

Ако сексът е престанал да носи удоволствие, трябва да забравите за него за известно време, казва Блок. Той съветва партньорите да не гонят оргазми, а да се докосват, галят, галят без никаква цел. Според него докосването може да достави същото удовлетворение като половия акт и често води до него, но без натиск.

Травматичните събития могат да сближат двойките, но стресът може също да причини дистанция (отдръпване) или, напротив, повишена загриженост за близките. Партньорът под стрес може да накара другия да се почувства отхвърлен или буквално задушен от грижите на другия. Един наранен човек трябва да бъде подкрепен, а не репресиран, добави Блок.

Сексуалната връзка с любим човек може да се съживи по няколко начина, уверява психологът. Едно от тях е еротичното докосване. „Докосвайте партньора си навсякъде и навсякъде, с изключение на гениталиите, от разтриване на раменете до масаж на цялото тяло. Твърде много двойки се свързват, само когато сигнализират за намерението си да правят секс“, казва той.

Подарете си редовни удоволствия, кратки чувствени или сексуални паузи. Планирайте почивка поне веднъж седмично. Не се страхувайте да изглеждате глупаво. Направете си пяна на свещи, поглезете се със закуска в леглото, танцувайте заедно

Съвместната дейност (колоездене, туризъм) също ще помогне за сближаване и облекчаване на стреса, казва психологът. Трябва обаче да дадете време на партньора си да остане сам със себе си. Може да бъде ден или дори няколко часа, свободни от задължения.

„Оставяйте си един на друг редовни мини-ваканции, по време на които единият партньор се грижи за цялата домакинска работа и грижите за децата“, призова Блок. „Не позволявайте на стреса да застане между вас, това ще укрепи връзката ви.“

Previous post Зодиите, които ще намерят любовта и ще сключат брак през 2023 г.
Next post Разведените Поля и Здравко отпаднаха от „Един за друг“